Tematyka uruchamiania i debugowania aplikacji Windows 8 na zdalnym urządzeniu nie jest nowa. Niemniej jednak postanowiłem zrobić małe podsumowanie na ten temat przy okazji ukazania się finalnej wersji Windows 8.
By cieszyć się aplikacją uruchomioną na slacie musimy najpierw zainstalować na nim Windows 8. Proces zasadniczo nie różni się od PC, z tym że tutaj nie mamy napędu DVD i potrzebujemy zrobić sobie bootowalne USB. Ostatnio z powodzeniem wykorzystałem opis potrzebnych czynności ze strony How to Create Windows 8 Bootable USB Device from ISO Image using WinUSB Maker. Mając bootowalne USB, ustawiamy w BIOS-ie kolejność bootowania, tak by pierwszym urządzeniem był nasz pendrive (przez USB podłączamy wcześniej klawiaturę). Minimalna rozdzielczość dla aplikacji Metro w Windows 8 to 1024 x 768. Jeśli ktoś ma starszy sprzęt, który obsługuje maksymalnie 1024 x 600, to pomóc może edycja rejestru. Ten sposób zadziałał mi także dla finalnej wersji Windows. Oczywiście lepiej jest mieć nowe urządzenie stworzone specjalnie dla Windows 8 (np. Microsoft Surface).
Aby debugować zdalnie na tablecie aplikacje Metro, wystarczy zainstalować na nim Remote Tools for Visual Studio 2012 (w zależności od środowiska na tablecie wybieramy wersję x86, x64 lub ARM, w moim przypadku było to x64). W dalszej kolejności potrzebujemy:
- wygenerować deweloperską licencję dla tableta - w tym celu wpisujemy w jego konsoli PowerShell polecenie
Show-WindowsDeveloperLicenseRegistration
(dostajemy wtedy okno generowania licencji znane zapewne już wszystkim z Visual Studio 2012) - uruchomić na tablecie Remote Debugging Monitor (aplikacja z ikoną trójkąta po instalacji Remote Tools)
Nasz tablet jest już w zasadzie gotowy. Teraz jedynie powinien … być widoczny dla maszyny, na której budujemy aplikacje. Komunikacja między nimi może odbywać się za pomocą sieci Ethernet w Intranecie lub poprzez bezpośrednie połączenie ich kablem Ethernet, przy użyciu adapterów dla USB przy braku gniazda Ethernet w urządzeniu mobilnym. W moim przypadku komputer z Visual Studio i slate’a umieściłem w tej samej sieci lokalnej, slate komunikował się bezprzewodowo za pomocą Wi-Fi. Na maszynie deweloperskiej wystarczy teraz w Visual Studio wybrać debugowanie na zdalnej maszynie. Pojawia się okno, w którym możemy ręcznie skonfigurować połączenie lub po prostu wybrać jedno z wykrytych urządzeń. W moim przypadku wyglądało to tak:
Możemy już teraz zdalnie debugować aplikację na tablecie (wgrywana jest tam automatycznie)
Więcej informacji na powyższe tematy możemy znaleźć na MSDN:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz