czwartek, 19 maja 2016

[DSP2016] iOS prosto z poligonu odc.6 (ikony aplikacji)

Wypada coś napisać, aby tradycji DSP stało się zadość. Od dwóch wieczorów rozkminiam dość trudne sprawy związane z przetwarzaniem i analizą dźwięku w iOS, ale póki co napiszę o czymś bardziej banalnym, a mianowicie o ikonach mobilnej appki w systemie Apple. Wrzuciłem je niedawno na github.

IMG_0033

Jak przygotować odpowiednie ikony i umieścić je w projekcie w Xcode?  Bardzo zgrabnie przedstawia to początek drugiej części szkolenia.  Generalnie jednak nie jest to trudne. W Xcode zaznaczamy Images.xcassets i wchodzimy w edycję grupy AppIcon. Wszystkie potrzebne ikony (u mnie dla iPhone i iPad’a) wygenerujemy szybko w darmowy sposób za pomocą stronki https://makeappicon.com/.  Następnie przeciągamy je na odpowiednie miejsca na zakładce Xcode. Wygenerowane pliki nazewniczo z reguły pasują do nazw w Xcode (pamiętajmy jedynie że *-Small-*.png odpowiadają najmniejszym, czyli 29pt). O całej operacji można też poczytać na oficjalnej stronie https://developer.apple.com/library/ios/recipes/xcode_help-image_catalog-1.0/chapters/AddingLaunchImagestoanAssetCatalog.html.

Brak komentarzy: