sobota, 4 marca 2017

[DSP2017] 2# Holowizja - Holo World

By pisać na HoloLens od czegoś trzeba zacząć. Nie od razu Kraków zbudowano. Na pierwszy ogień poszło coś w stylu holistycznego Hello World aka Holo World, czyli sześcian jaki powinien pojawić się przed naszym nosem po założeniu okularów.

Na początek narzędzia. Nowe Unity nie wymaga dedykowanej wersji dla HoloLens jak kiedyś. Co do Visual Studio, potrzebna jest wersja 2015 najlepiej z Update 3. Na mojej maszynie zdarzyło się, że emulator HoloLens na początku nie chciał działać. Odinstalowałem Hyper-V i na nowo zainstalowałem, potem to samo uczyniłem z emulatorem i poszło.

Teraz kilka absolutnych podstaw. Tworzymy projekt 3D w Unity (Unity nie jest wymagane, ale jest preferowanym środowiskiem, w którym najłatwiej tworzyć dla HoloLens).

  • Główną kamerę pozycjonujemy na 0, 0, 0
  • Clear Flags ustawiamy na Solid Color, a tło na kolor czarny, który w Holo Lens będzie interpretowany jako przezroczysty (czyli realne otoczenie)
  • Clipping Planes kamery zmieniamy na 0.85
  • W Hierarchy przez Create tworzymy sześcian, zmieniamy jego pozycję, rotacje i skalę (skalę na 0.25 by się nam zmieścił po założeniu okularów) i zapisujemy scenę w menu File.
  • Testowo możemy sobie odpalić nasz filmik za pomocą przycisku odtwarzania u góry (na razie nic się szczególnego nie dzieje, nieruchomy sześcian)

To streszczenie 3 pierwszych “rozdziałów” z pierwszego tutoriala Holograms 100: Getting started with Unity z Holographic Academy Microsoft, która jak najbardziej wydaje sie godna polecenia.  Sześcian po sam początek jest najlepszy, dobrze na nim widać efekty zmian pozycjonowania i rotacji wzdłuż trzech osi.

image

Mamy już projekt w Unity, teraz wyeksportujmy go do Visual Studio. W końcu przecież mamy doczynienia z odmianą, co prawda dość wyjątkową, aplikacji uniwersalnej na Windows 10. Wykonujemy kilka kroków, które dobrze opisane są w rozdziale 4 z Holograms 100: Getting started with Unit. Jedynie nie zmieniałem MaxVersionTested na wartość z tutoriala (u mnie wygenerowała się wersja emulatora, czyli 10.0.14393.0)

image

Póki co nie piszemy ani linijki kodu. Ustawiamy całość na Release, x86 i wybieramy HoloLens Emulator (chyba że ma ktoś fizyczne urządzenie). Uruchamiamy bez debugowania. Najpierw oczywiście wstaje Windows na emulatorze okularów, potem pojawia się na chwilę ekran startowy naszej aplikacji z logiem Unity (na potrzeby edukacji nie przeszkadza), a potem dostajemy już poniższy widok:

image

Pierwsze Holo World za nami. Mam pewną wizję wizji, którą chciałbym docelowo sobie stworzyć, ale w najbliższym czasie dalej będę eksperymentować z tym, co oferuje HoloLens.

Aha, źródła trafiają na https://github.com/MarcinKruszynski/HoloVision. Dzisiejsza próba to HoloVision1.

Uwaga, wyczaiłem moim zdaniem całkiem niezłą książkę na temat HoloLens o tytule “Develop Microsoft HoloLens Apps Now”.

9781484222010

To tyle na dziś, widzimy się w następnym odcinku, czy też bardziej poście –Smile

Brak komentarzy: