środa, 5 kwietnia 2017

[DSP2017] 11# Mixed Reality Portal w Windows 10 Creators Update

Lżejszej tonacji trzymać się będziemy także dziś. W telegraficznym skrócie opowiem o rzeczywistości rozszerzonej w nadchodzącym Windows 10 Creators Update oznaczonym jako wersja 1703 (na PC premiera updatu 11 kwietnia , jako ręczna instalacja od 5). Jako Windows Insider jadę na najnowszym buildzie 15063.14.

Otóż od builda 15048 dostępne jest coś takiego jak Mixed Reality Portal. Jest to aplikacja, która po dołączeniu okularów (nie tylko HoloLens) ma pozwolić na podgląd widoku w czasie rzeczywistym, oferuje też tryb symulacji nie wymagający żadnych fizycznych urządzeń. Tryb symulacji ma jedną przewagę na HoloLens emulatorem - wykonuje się bezpośrednio w sesji desktopowego Windows 10, a nie jako maszyna wirtualna. Ma też pewne wady, o czym później. Kilka przydatnych linków:

Do szybkiego “zanurzenia się” w Mixed Reality Portal polecam poniższy filmik:

Wszystko git, ale własnych projektów wyeksportowanych z Unity do Visual Studio i ztargetowanych w manifeście na “Windows.Holographic” nie jestem wstanie wgrać na swój laptop z Windows 10. Jak zmienię target na Windows.Universal to aplikacja się wgra, ale nie uruchomi. Inna sprawa że symulator mi działa, ale moja nienajnowsza maszyna z Windows 10 nie została zaklasyfikowana przez instalator Mixed Reality Portal jako zdolna do wyświetlania mixed reality (podobnie jak autorowi ostatniego linka podanego powyżej wyskoczył mi krzyżyk przy karty graficznej i gniazdku USB 3.0, które… posiadam). Może to ma jakiś wpływ na brak możliwości wgrywania projektów targetowanych na Windows.Holographic? Ale nie wiem czy się powinny wgrywać, nie jest to nigdzie dokładnie opisane. Dokumentacja do symulatora Microsoft wspomina tylko ogólnie, że trzeba wgrać na lokalną maszynę Windows zamiast na emulator HoloLens. Inna jeszcze sprawa, że nie wgrałem jeszcze najnowszego Windows 15063 SDK (jakby to coś zmieniło to zaktualizuję tego posta). Póki co odpaliłem w Mixed Reality Portal swoją dość dawną już aplikację uniwersalną na Windows 10 do wyszukiwania klipów wideo na YouTube i ich pobierania:

mp1

Mam nadzieję że pomimo wskazania pewnych problemów zachęciłem do aktualizacji Windows 10 do najnowszej wersji. Przy odpowiedniej karcie i jakichś okularach do rozszerzonej rzeczywistości naprawdę można będzie popłynąć. To tyle na dziś. Widzimy się za parę dni.

Brak komentarzy: