Tym razem coś o integracji otwartych stron webowych z Windows 8, ogólne spojrzenie na multimedia w Windows 8 oraz tajniki XAML w Windows 8. Tak więc Windows 8 rządzi!
Lighting up Windows: From websites to apps
Przyznam, że po tytule spodziewałem się czegoś innego. Może dlatego, że kiedyś przeglądałem tutoriale jak przerobić otwartą aplikację Web na natywną w Windows Store. Tymczasem dostajemy tutaj parę ciekawostek o standardach Web oraz dokładny przegląd jak integrować stronę Web z mechanizmami Windows 8 i jego aplikacjami.
Gra, dotyk
Nowoczesna, responsywna aplikacja internetowa
Przypinanie witryny internetowej jako kafelek w Windows 8
Widok w przód (np. na następny artykuł czy wpis)
Po zainstalowaniu aplikacji i ponownym wejściu na stronę. Strona może wywołać protokół skojarzony z aplikacją (co spowoduje jej propozycję otwarcia). Dobre miejsce na promowanie aplikacji.
Designing rich media scenarios in your Windows Store app
Jeśli chodzi o multimedia to spodziewałem się czegoś innego wzorem prezentacji z zeszłorocznego BUILD-a. Tymczasem zostały tu podkreślone inne funkcjonalności, np. utrzymywanie aktywnego ekranu, odtwarzanie muzyki w tle, w tym trybie standby connected. Trafiły się też jasne zalecania do czego używać kontraktów w swoich aplikacjach (np. Settings).
Netflix - ładny interfejs
DisplayRequest.RequestActive - gdy spodziewany jest większy czas bez interakcji użytkownika, aby ekran nie został przez system przyciemniony, a w dalszej kolejności wyłączony by oszczędzać energię.
Jednoczesne oglądanie i czytanie np. artykułu.
Muzyka w tle (kontrolki systemowe do jej regulacji przy rejestracji w aplikacji i naciśnięciu sprzętowego przycisku Volume). Audio w tle może się miksować lub zostać wyłączone przy odtwarzaniu multimediów przez daną aplikację.
Mix w przypadku aplikacji w snap view
Cool feature! Po wyłączeniu zasilania w tablecie i wyłączonym ekranie (możliwość grania przez wiele godzin)
Introduction to creating Windows Store apps using XAML
Patrząc po tytule myślałem, że ta prezentacja nie przykuje mojej większej uwagi. A jednak znów autorzy inaczej podeszli do tematu. Zaczęli omawiać XAML wychodząc od jego natywnej architektury na Windows 8 oraz pokazali nieeksponowane wcześniej pisanie własnych kontrolek w C++, C# i VB.NET. Tyle się mówi o komponentach WinRT, a ich najciekawszą odmianą są… właśnie kontrolki! Dzięki temu piszemy jeden kod, a potem dzięki jego projekcji możemy skorzystać z kontrolki w C++ lub .NET. Oczywiście możemy pisać też mniej uniwersalne kontrolki w .NET pod .NET. Niezłe demo obsługi multi-touch za pomocą najbardziej elementarnych zdarzeń. Pokaz integracji DirectX z XAML dość typowy, ale zawsze miło na niego jeszcze raz spojrzeć. W dalszej części rzeczy będące już typowym kanonem, więc nie wspominam o nich.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz