Kolejna porcja informacji o Windows Phone 8.
W kwestii przenośności oprócz powtarzanych już kwestii portable class libraries i sposobu rozdziału na kod międzyplatformowy i dla danej platformy, warto zwrócić uwagę na wsparcie dla async dla kodu przenośnego w VS 2012 dla starszych rozwiązań takich jak .NET 4, Silverlight 4/5 i Windows Phone 7. Ciekawym zagadnieniem na pewno jest Azure Service Bus. Przy okazji warto zwrócić uwagę na biblioteki Mono, które pozwalają pisać w C# kod na Androida i iOS.
Drugim tematem dziś wybranym do poruszenia jest muzyczny serwis Nokii. Czytając tytuł chciałem sprawdzić, jak rozwiązana została tutaj komunikacja app-to-app. Co prawda wiedziałbym jak coś takiego zrobić w swojej aplikacji, bo już oglądałem wcześniej to i owo, analogiczne możliwości są też w Windows 8, ale może tutaj ktoś zrobił sobie jakąś boczną furtkę? Po obejrzeniu stwierdzam, że zostało zrobione właśnie to, co może zrobić każdy. Natomiast bardziej zainteresowani mogą sobie skorzystać z dodatkowej biblioteki, przy czym takie podejście leży też w zasięgu każdego z nas.
Kolejną kwestią jest kwestia pisania gier. Było fajny pokaz od firmy Havock. Muszę jednak przyznać, że w tej prezentacji spodziewałem się … więcej gier, ale zamiast tego mamy sumienne zebranie wiadomości na temat pisania aplikacji w Direct 3D i C++. Jest to dobre rozwinięcie wcześniej oglądanej przeze mnie prezentacji o pisaniu w C++, która nie dotykała tych zagadnień i w moim odczuciu nie reprezentowała całości tematyki.
Create Cross-platform Apps using Portable Class Libraries
Obsługa ticketów w Modern UI –
Serwis nawigacji
Windows 8:
Async
Kod przenośny z async, VS 2012: .NET 4, Silverlight 4 i 5 oraz WP7 - ważne!
Subskrypcja na zdarzania i rozsyłanie ich do urządzeń
Powiązanie z lokalnym event agregatorem
Nokia Music Windows Phone 8 App-to-App APIs
Wywoływanie z poziomu swoich aplikacji
Wysyłanie linków przez sieci społecznościowe
NFC
W konstruktorze uzyskane AppID i token:
Windows Phone 8: Native C/C++ Game Development
Z szablonu tworzone są 2 projekty: jeden w XAML/C#, drugi w Direct3D
Nowe API
Shadery
pch.h:
CubeRenderer.h:
CubeRenderer.cpp:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz