Kolejne trzy prezentacje, które IMHO zamykają najbardziej zasadnicze zagadnienia z aplikacji XAML na tej konferencji.
Using Visual Studio to Build XAML Converged Apps
Rzetelne przedstawienie tematu od strony Visual Studio i Blend, może nie ma dużo fajerwerków zwłaszcza po wcześniejszych przeciekach, ale warto na pewno zobaczyć. Wygodne jest przełączanie widoku sharowanego pliku lub strony/kontrolki XAML w designerze. Przy okazji został pokazany szablon projektu Shared, który można użyć do zbudowania własnej uniwersalnej biblioteki na Windows i Windows Phone (standardowo Visual Studio dostarcza tylko szablony dla uniwersalnych aplikacji). Stosunkowo krótka migawka na temat aplikacji uniwersalnych w C++ pozwala zobaczyć, że udało się tutaj zunifikować całkiem sporo rodzajów takich komponentów i aplikacji.
ikona importu projektu
Można do projektów związanych z platformami dodać referencje do bibliotek przeznaczonych do konkretnych platform i korzystać z nich w projekcie współdzielonym.
Jeśli w projekcie współdzielonym w IntelliSense zobaczymy z prawej strony żółte znaczki ostrzeżenia, znaczy to, że korzystamy z API, które nie jest wspierane na wszystkich platformach.
przełączanie kontekstu pliku – wyszarzanie elementów nie związanych z wybraną platformą i pełny Intellisense wybranej platformy w edytorze.
przełączanie kontekstu w pliku XAML
szybki pogląd na element XAML - rodzic, element, dzieci
atrybuty zaznaczonego elementu
Blend też wspiera projekty współdzielone
przełączanie kontekstu w Blend
Biblioteki dla uniwersalnych aplikacji
PCL wspierają teraz także WinRT API oraz XAML.
Pojawi się w galerii projekt dzielony dla class libraries.
Po utworzeniu pustego projektu typu shared, dodajemy w projektach platformowych bibliotek referencję na import projektu sharowanego.
uniwersalne projekty dla C++
nowe właściwości edycyjne dla XAML w WP 8.1, znane z XAML dla Windows 8.1
zaznaczanie otwarcia i zamknięcia tagu, Go to definiotion dla tagu XAML, zbindowanej właściwości oraz podpiętego stylu z zasobów
panel Device dla designera
nowe właściwości Blenda dla projektów WP 8.1, ale znane z Windows 8.1: guides, behaviory
What about XAML UI and Controls?
Rzetelny przegląd kontrolek po prawie całkowitym scaleniu API Windows i Windows Phone, który przyda się każdemu, kto pisze w najnowszym XAML. Oczywiście nie ma cudów i możemy tutaj wyróżnić kontrolki: o takim samym wyglądzie i zachowaniu na obu platformach, o takich samych tagach z dedykowanymi wizualizacjami i zachowaniami oraz dedykowane tylko dla Windows Phone 8.1.
analogicznie jak w Windows 8.1
Hub zamiast Panoramy
Convert: else –> return MinWidth
ListPickerFlyout
AutoSuggestBox
ContentDialog
Współdzielenie UI
What’s New with Windows Phone Silverlight Apps!
Prezentacja bardzo przydatna każdemu deweloperowi Windows Phone. Autor wymienił dwa frameworki XAML na WP 8.1:
- XAML (mając na myśli XAML zgodny z aplikacjami Windows Store z Windows 8.1, który opiera się na WinRT)
- Silverlight (mając na myśli kontynuację obecnej platformy na WP8, będącej mieszanką Windows Phone Silverlight i mniejszego, nieco czasami innego podzbioru WinRT API).
Warto zaznaczyć, że słowo “Silverlight” nie było często używane w czasach WP8, na BUILD’ach platformę określano bardziej ogólnie jako “.NET”. Teraz jednak nazwa “Silverlight” jakby trochę odżyła przy WP 8.1, bo jest dobra, by odróżnić napisaną w niej aplikację od aplikacji opartej w całości na WinRT, która także może być w .NET. Silverlight nie jest obecnie tylko przeżytkiem, wciąż są, czasami dość popularne scenariusze, często wprowadzone jako nowości WP8, które nie zostały przeniesione na stos XAML zgodny z Windows 8.1. Tak więc nawet w przypadku nowej aplikacji Silverlight może być wciąż jedyną opcją. Najmniej komfortowo poczują się właściciele aplikacji, które korzystają z audio w tle, ponieważ w Silverlight 8.1 tego nie ma, jest za to w aplikacjach XAML WinRT. Najgorzej bedą mieć Ci, którzy postawili na użycie ciągłego wykonywania agenta przy rozwiązaniach GPS. Nie jest to wspierane w API WP 8.1 w żadnym frameworku XAML. Nie jest to jednak duża strata. Oczywiście aplikacje napisane i skompilowane pod WP8 zadziałają w 100% na WP 8.1. Koniecznie trzeba powiedzieć, że Silverlight 8.1 to nie tylko API znane z Silverlight 8, dodano tutaj sporo WinRT API zgodnego z uniwersalnymi aplikacjami XAML i Windows 8.1. Tak więc ból pozostania dla niektórych zostanie osłabiony.
WinRT API w Silverlight 8.1 to konglomeracja WinRT API wprowadzonego w WP8 (nazywanego często oficjalnie WinPRT, Windows Phone Runtime API) i sporej części WinRT API znanego z Windows 8.* (oczywiście nie w takim zakresie jak w uniwersalnych aplikacjach Windows Store).
Nowości wprowadzone do WinRT API Silverlight 8.1:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz