Zestaw bardziej miękkich prezentacji poświęconych Windows Store i Windows Phone Store oraz publikowaniu w nich aplikacji.
Windows Phone and Windows: Store and Dev Center
Przedstawienie wizji jednego wspólnego Store w przyszłości oraz zrelacjonowanie obecnie poczynionych kroków w tym kierunku lub takich, które nastąpią w bardzo niedalekiej przyszłości. Czas publikacji dla WP został skrócony w większości przypadków do kilku godzin. Użytkownik telefonu może wgrywać aplikacje na kartę SD (chyba że zabroni tego deweloper w manifeście), pojawił się mechanizm automatycznych aktualizacji, raz zakupione aplikacje pojawiają się w wydzielonym miejscu i można je instalować (znikło wyświetlanie opcji zakupu). Deweloper może powiązać swoją aplikację ze stroną Web w wyszukiwarce Bing, dzięki czemu zarówno w Windows, jak i WP wyniki wyszukiwania zostaną wzbogacone o odsyłacze do niej (także deep linking). Przy zakładaniu konta w Store nie trzeba podawać karty kredytowej, wystarczy PayPal. W niedalekiej przyszłości mają zostać wprowadzone dwie nowe funkcjonalności: odpowiadanie na komentarze użytkowników pod aplikacjami oraz reklamowanie własnej aplikacji (na początku tylko w USA).
w niedalekiej przyszłości: reklamowanie własnej app-ki
w niedalekiej przyszłości: odpowiedzi na komentarze pod aplikacją
Windows Phone and Windows: Dev Center and App Submission Deep Dive
Bardziej szczegółowe informacje odnośnie publikowania aplikacji w najnowszych odsłonach Windows Dev Center i Windows Phone Dev Center. Uniwersalne aplikacje wpisują się w ideę łączenia sklepów. Rezerwowanie nazwy jest współdzielone. Zakupiona aplikacja dla jednego rodzaju urządzeń może być dostępna od razu także na inne, jeśli deweloper powiąże ze sobą aplikacje na Windows i Windows Phone. W takim przypadku do dyspozycji mamy też wspólny data roaming, kanał notyfikacji WNS oraz zakupy IAP (trwałe zasoby).
rezerwujemy nazwę w Windows Dev Center, w Windows Phone Dev Center wybieramy ją i wiążemy ze sobą app-ki, możemy też nie łączyć i zarezerwować dla WP inną nazwę
Maximizing Revenue for Phone, Tablet and PC Apps in the Windows Store
Prezentacja o charakterze biznesowo-handlowym, zawiera przy tym wiele ciekawych statystyk.
Promote Your App in Search Results
Jedyna bardziej techniczna prezentacja pokazująca, w jaki sposób umieścić odsyłacze do swojej aplikacji w wynikach wyszukiwarki Bing, z której korzysta Windows i Windows Phone.
Improve App Monetization and Discoverability with Microsoft Advertising
Krótka prezentacja nagrana przed BUILD. Dowiemy się z niej o nowym SDK do reklam, a także zobaczymy jak można reklamować swoją aplikację (tylko USA).
1 komentarz:
Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.
Prześlij komentarz