piątek, 11 kwietnia 2014

BUILD 2014 - przyszłość C#, KeyNote 2

Przyszłość C#, VB, “Roslyn” kolejne ważne tematy. Tegoroczny keynote z dnia drugiego niedość, że był tradycyjnie już o rozwiązaniach serwerowych i chmurze, to w drugiej jego połowie poruszono zagadnienia związane m.in z rozwojem C#, “Roslyn” jako Open Source, Xamarin, “Roslyn” z Xamarin, .NET Foundation,  urządzeń z Windows, czujników ludzkiego ciała dla WP, uniwersalnych aplikacji z Xamarin.

 

The Future of C#

Opublikowane kiedyś newsy na temat nowinek w składni C# zostały obecnie potwierdzone, część przykładów była dokładnie taka sama, część jeszcze inna.

image

image

image

image

image

image

image

switch po typie

image

enum z przesunięciami bitowymi

image

image

image

skrótowa definicja klasy z konstruktorem

image

konstruktor z automatycznym tworzeniem pól, rzecz znana z TypeScript oraz z wcześniejszych newsów nt. C# 6

image

ustawianie indeksera w obiekcie anonimowym

image

definicja parametrów out w miejscu ich użycia - znane z wcześniejszych newsów o C# 6

image

image

image

image

 

Day 2 Keynote

Wybrane uwagi z drugiej części poświęconej rozwojowi C#, .NET, aplikacjom i urządzeniom. Widać duże znaczenie Xamarin, który doskonale wypełnia lukę w plaformie .NET (ciekawe czy kiedyś dojdzie w końcu do przejęcia) i integruje się z najnowszymi osiągnieciami takimi jak “Roslyn” czy uniwersalne aplikacje.

image

Open Source: każdy może zobaczyć kod kompilatorów “Roslyn”

image

każdy fan C# może kupić koszulkę C#, jaką miał na sobie szef Xamarin –Smile

image

customowy kompilator C# przed chwilą skompilowany ze źródeł “Roslyn” (obsługa znaków << >>) bez problemu zadziałał z kodem Xamarin na iOS

image

otwarty rozwój projektów związanych z .NET

image

a to… to urządzenie do grania, które może kiedyś oprogramuję sobie w .NET MicroFramework –Winking smile

image

wcześniej może jednak zacznę monitorować swoją aktywność fizyczną dzięki czujnikom, które obsługuje Windows Phone 8.1

image

image

to z kolei … odjazd na kamerze i Web GL

image

aplikacje uniwersalne na Windows, Windows Phone, Xbox w C++ i DirectX

image

rozszerzenie uniwersalnych aplikacji na iOS i Android dzięki Xamarin

image

Brak komentarzy: