niedziela, 28 kwietnia 2013

dotnetconf (1)

Ostatnio odbył się event dotnetConf - The .NET Community Virtual Conference. Co ma światowa społeczność .NET do powiedzenia o .NET w 2013 roku?  No właśnie, odnoszę wrażenie, że pod tym szyldem zostało wrzucone wszystko to, co ostatnio zwróciło moją bądź moich kolegów uwagę. Mamy m.in “Roslyn”, responsive design, git, open source, programowanie w JavaScript, ASP.NET MVC, ASP.NET Web API, SPA, Windows Phone 8, MongoDB, NoSQL, obsługę istniejących baz danych w EF, Windows Azure.  Po raz kolejny zniknęły tradycyjne tematy związane z .NET. Najbardziej typowe dla .NET są prezentacje o “Roslyn” (ostatnia oznaka rozwoju samego .NET/C#), ASP.NET Web API i Windows Phone 8, EF, Azure, może jeszcze jedna zahaczająca o ASP.NET MVC (6/17). Co ciekawe zabrakło prezentacji o Windows 8. Czyżby nie przekonał społeczności? Owszem są też bardziej uniwersalne tematy powiązane z .NET, jak debugowanie, testowanie, NoSQL, open source (5/17). Jednak spory udział ma JavaScript i tworzenie aplikacji webowych po stronie przeglądarki (5/17). Zobaczymy co przyniesie BUILD 2013, ale każda kolejna konferencja daje mi znak, że dotychczasowa era intensywnego rozwoju .NET i C# gdzieś się skończyła, coś przeewoluowało, teraz tylko tematy webowe lub mobilne. W każdym razie wybrałem sobie dwunastkę do obejrzenia, na razie obejrzałem dwie, o których pisze pod spodem.

 

Advanced Windows Phone 8 Development

Pakiety nuget

Json.Net – deserializacja JSON

HTTP Client Libraries - HttpClient z obsługą async!  (prerelease)

image

image

Pokaz MVVM, IoC, danych w design time, mowa, trochę agenta. Po tytule spodziewałem super zaawansowanych rzeczy, a tymczasem wszystko okazało się znajome. Jedynie dwa pakiety nuget i kod klienta JSON zwróciły moją większą uwagę. Sporo problemów podczas prezentacji z dźwiękiem, 3 czy 4 razy były przerwy i za każdym razem był pokazywany czuwający Scott Hanselman –;)

 

Utilize Compilation as a Service to create the next level plugin capability

Ponieważ ostatnio używałem najnowszej wersji “Roslyn”, więc prezentacja początkowo nie przykuwała mojej uwagi. Po kilkunastominitowej części robi się znacznie ciekawiej, bo następuje pokaz pisania plug-inu dla Visual Studio.

image

Kwestie bezpieczeństwa przy ładowaniu plug-inów. To co ostatnio akurat widziałem – complify i konsolowa aplikacja REPL. Programowanie aspektowe – Postsharp, Roslyn i refleksja:

image

image

image

W sumie nie jest to coś nadzwyczajnego. Do plug-inu Postsharpa wrzucona dynamiczna kompilacja. Jednak całościowo robi wrażenie.

Brak komentarzy: