środa, 1 lipca 2015

10158 i 10159 - trudno uchwytne buildy

O ile wersja 10149 Mobile wbrew zapowiedziom nie ukazała mi ciemnego oblicza, o tyle najnowsze oficjalne desktopowe buildy “10” podziałały na mnie wręcz frustrująco. Otóż z poziomu 10130 nie mogę od wczoraj doprowadzić do … wykrycia tych buildów w Windows Update w ramach Fast Ring. Reinstalowałem już trzy razy 10130 z iso i jak do tej pory nic. W takiej sytuacji jest całkiem sporo osób na świecie, jak się prześledzi fora dyskusyjne. Mamy choćby wątek Why am I not receiving the latest Windows 10 Insider Preview build? na oficjalnym forum dla Insiderów. Może trzeba po prostu odczekać jakiś okres czasu, aż infrastruktura się…  namyśli i zaproponuje update? Wygląda na to, że instalacja 10130 na czysto z iso może tu bruździć, ale mam też inną instancję 10130 aktualizowaną z poprzednich buildów “10”  i też nic. Nie pomagają wskazówki z Failing to update to the latest builds of Windows 10- Here are 5 fixes to your problem. Na winbeta w komentarzach znalazłem sugestię: “If you still have a ISO for a older build mainly 10074, install that and then you'll get the update. Thats how I got around it”.  Nie każdemu to jednak zapewniło bezproblemowy update, jak zauważyłem w innym wątku. Alternatywną opcją jest pobranie nieoficjalnych obrazów iso z 10158/9, jeśli nie doczekam się na oficjalny update, ale może się doczekam?  A nowe buildy są bardzo pożądane, ponieważ zostało wydane SDK do wersji 10158.

W trakcie tych zmagań zapodam kilka linków:

[UPDATE 2/7/2015] Dziś rankiem na instancji 10130, która była aktualizacją wcześniejszej wersji, Windows Update wykrył build 10159! Ładnie zaczęło się to pobierać.

Brak komentarzy: