niedziela, 24 stycznia 2016

Poznać lepiej 2-go wroga - iOS 9 preludium

Ha, dziś coś na temat drugiego “wroga” (z punktu fana platformy Windows –;)), takie mentalne przygotowanie na żywy kontakt z iOS 9 (jeśli chodzi o pierwszego “wroga” to napiszę za jakiś czas “przypowieść o kablu”).

Jak się poznaje pewne techniczne rzeczy z poziomu dev-a, czasami wrażenia z punktu widzenia użytkownika mogą zejść na dalszy plan. Tak może się stać z designem i user experience najnowszego iOS, którym się dziś przyjrzałem. Oczywiście w oficjalnej dokumentacji odnajdziemy miejsca temu poświecone:

Najciekawszy z tego wszystkiego jest IMHO 3D Touch, którego uświadczymy na iphonach 6s i 6s plus (na ipadach póki co nie ma takiej funkcjononalności). Na ekranie startowym kojarzy mi się z tym, co dają secondary tiles, tylko że takie dodatkowe wejścia do app-ki pojawiają się przy odpowiedniej sile nacisku. 3D Touch pozwala też na pokazywanie dodatkowych informacji / akcji dla elementów wewnątrz aplikacji przed ich otworzeniem.

Interesująco przedstawia się IMHO także HomeKit do zarządzania inteligentnym domem, a na ipad-ach oczywiście należy pamiętać o możliwości pracy z więcej niż jedną aplikacją na ekranie. 

Guidelin-ów na temat designu iOS jest oczywiście wiele, np. dwa pierwsze rozdziały jednej książki:

Można też sobie spojrzeć na system i jego wbudowane aplikacje, kartkując przewodnik dla użytkownika iOS:

Jednej rzeczy nie zawierają te przewodniki, a mianowicie linka w stylu How to Sideload Apps onto an iPhone or iPad Without Jailbreaking.  XCode 7 pod tym względem to świetna po wielu latach wiadomość, no oczywiście dla tych co mają żródła aplikacji i chcą je wgrać na urządzenie -;)

Brak komentarzy: