środa, 22 czerwca 2016

BUILD 2016 - odc.9 (Cordova, Ionic, Angular 2, Xbox + web, Raspberry Pi + web, React Native, CodePush)

Trzeba trochę odpocząć od kodowania po godzinach, a na odpoczynek zawsze dobry jest film. Mimo, że zacząłem się bawić ostatnio językami czy platformami niekoniecznie związanymi z Microsoft, BUILD nadal pozostanie moją ulubioną konferencją. Co prawda odbył się już tegoroczny  dotnetConf, a zajmując się (po części) Web pewnie wypada rzucić trochę okiem na ng-conf 2016 czy może nawet Google I/O 2016 (także z uwagi na Androida), ale póki co zrobiłem sobie mały seans wieczorem złożony z kolejnych 5 pozycji amerykańskiego BUILD, z listy “do obejrzenia”, która powstała już jakiś czas temu…

Jeśli chciałem coś uwiecznić, to uwieczniłem to wklejając screenshot. Tym razem dobrałem filmy tak, by dotyczyły web, ale nie takiego w przeglądarce. Spodziewałem się chyba po tytułach więcej, zaskoczenia dużego nie było. Ionic jak Ionic, może bardziej godne uwagi narzędzia. Manifold jak manifold, zwróćmy uwagę na manifest W3C, który może posłużyć do deploymentu. W magicznym lustrze jak dla mnie nie ma wiele magii, ale symptyczna rzecz, kolejny pomysł do czego możnaby użyć Raspberry Pi. Generalnie kojarzy mi się to jednak z ekranem… telefonu –Winking smileO Angular 2 powtórka, jeśli ktoś orientuje się w tej tematyce, uwieczniłem kilka slajdów dotyczących kooperacji z Electronem.  Na koniec całkiem niezła prezentacja o CodePush, czyli pomyśle MS na update z chmury aplikacji mobilnych pisanych w technologiach Web z pominięciem sklepów. W zeszłym roku też już trochę o tym wspominali, ale dostajemy tutaj aktualny obraz jak to wygląda i na przykładzie z React Native.

 

Cross-Platform Mobile with Cordova and Ionic Framework

image

image

image

natywne elementy UI

image

image

image

image

 

Web Apps Beyond the Browser: Cross-Platform Meets Cross Device

manifoldjs

image

image

image

image

image

image

 

The Magic Mirror: Powered by a Hosted Web App and Windows 10 on Raspberry Pi

magiczne lustro m.in z informacją o pogodzie jak wstajemy rano w oparciu o RPi 3

image

image

 

Creating Cross-Platform Apps with Angular 2

image

image

image

image

 

Instantly Releasing Updates to Your React Native Apps

CodePush

image

image

image

image

image

opcja –m, tym razem user nie ma wyboru, musi zupdatować

image

image

update do produkcji (wcześniejsze były tylko testowe)

image

podczas update nie ma dialogu

odpowiednik:

image

jeśli aplikacja się wysypie podczas instalacji updatu, następnym razem przy otwieraniu jej CodePush nie będzie pytał się, czy aktualizować

rollback

image

http://codepush.tools

Brak komentarzy: