Dwie najbardziej interesujące prezentacje z BUILD’a plus aplikacje Windows Store widziane okiem wyznawcy iOS.
Kinect for Windows Programming Deep Dive
Ta prezentacja pokazuje naprawdę interesujące rzeczy. Kinect Fusion wprowadzi nas w świat, gdzie każdy element otaczającej nas rzeczywistości będzie można zamienić na model 3D i wirtualnie go modyfikować !
Co dalej ?
Modelowanie 3D całej otaczającej nas rzeczywistości…
Symulacja 3D + interakcja
Wyodrębnienie przedmiotu, który uległ zmianie (np. ktoś podniósł czajnik)
Introduction to Xbox SmartGlass
Kolejny hit to Xbox SmartGlass. Masz Xbox’a i telewizor, a przy okazji jakiś smartfon czy tablet? Możesz sobie urządzić rozrywkę obejmującą wiele urządzeń i ekranów! Całe rodziny mogą się integrować, np. syn gra na konsoli, a tata bierze tableta lub smartfona i dołącza do gry lub pozyskuje dodatkowe informacje –;)
Notyfikacje z konsoli na kafelkach …
Wyszukiwanie rzeczy powiązanych z grą
Informacje uzupełniające do tego, co się dzieje na konsoli …
Oglądam sobie film, dostaję informacje o lokalizacji …
Gram sobie, widzę jak wypadam na tle innych …
Słucham muzyki, dostaję informacje o artyście, odsyłacze do innych utworów itp …
Odpalam aplikację, mam nad nią zdalną kontrolę …
Gram sobie na konsoli np. jadę samochodem, kolega obok może poprzez SmartGlass być moim nawigatorem, przeglądać mapę i wyznaczać skróty
Jedna aplikacja wgrywana na urządzenie, parowanie urządzeń, ustanawiana jest sesja. Serwis wysyła informację o Xbox i adres IP, potem komunikacja odbywa się w sieci lokalnej…
W Windows 8 i WP jako engine mamy IE, w systemach Android i iOS - webKit
Demo: Poker - Xbox + 2 smartphony
Konsola: C++
Top tips for iOS devs building Windows Store apps
Tej prezentacji byłem ciekawy, bo chciałem zobaczyć jak zadeklarowany zwolennik iOS będzie robił wprowadzenie do pisania aplikacji dla Windows Store. W duchu ekumenicznym dał się namówić na eksperyment z Windows 8 i nawet docenił różne jego funkcjonalności.
Pokrycie API Windows 8 przez iOS
Mapping tool - strona z iOS API z linkami do klas WinRT API
Inne gesty, inna edycja - przez dotkniecie, semantic zoom
Inny model strony - domyślnie code-behind, z inicjacją zmiennych w klasie partial
Więcej różnych ekranów do obsłużenia, oprócz orientacji także snapping
Z punktu iOS brakuje w XAML kilku kontrolek (prezenter nie wspomniał że są w WinJS). Dla XAML została wspominana darmowa biblioteka Callisto, która jest uzupełnieniem dla standardowo dostarczonych kontrolek.
Style i szablony
MVVM zamiast MVC
Charms menu
Większe otwarcie na firmy trzecie
Żywe kafelki to coś więcej niż ikona ze znaczkiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz