czwartek, 26 marca 2015

10041 - zwycięstwo po 3 dniach walki, narzędzia, newsy

Moje ostatnie milczenie wynikło ze zmagań z instalacjami 10041 i problemami z updatem tego buildu. Na wgraniu najnowszych łatek zależało mi z uwagi na pojawienie się narzędzi, do których były polecane.

A więc najpierw podsumuję swoje zmagania, może komuś się to przyda. Mając już ostatnio 10041 z 9926 zauważyłem, że coś nie idą mi łatki w Windows Update (obecnie tylko w aplikacji Settings, chyba że ktoś będzie coś kombinować w rejestrze by pokazać ten stary w Control Panel). Powtarzając cały proces od początku doszedłem do tego samego. W międzyczasie ukazało się iso do 10041 na stronach MS. Uradowany instaluję na czysto, a tu … zonk. Taki jak przy 10036, czyli instalacja jest przerywana enigmatycznym błędem “something went wrong” związanym z zakładaniem konta. Lipa. Wróciłem więc do poprzedniej ścieżki, na nowo instalując 9926 i updatując do 10041. Znów problem z updatami, ale przynajmniej mam już ten build 10041. Czego ja dalej nie miałem. Problem z updatem Windows Defender. Problem updatem sterowników Nvidia GeForce. Problemy z pobraniem łatek do 10041 opublikowanych na początku tygodnia przez MS. Łącząc fora i włączając logiczne wnioskowanie wreszcie mam już wszystko, tak jak należy. Po pierwsze, rzeczy stare związane z update działają, ten zintegrowany update w aplikacji Settings to w połowie na razie lipa. Problem z jedną łatką wstrzymuje wszystkie. Windows Defender zaktualizowałem sobie z poziomu jego samego. Z GeForce w końcu wpadłem na pomysł by zaktualizować driver odziedziczony po buildzie 9926, wybierając taką opcję na urządzeniu ekranu w starym panelu Device Manager w Control Panel. Poszło! Z łatkami do samego 10041 była spora zagadka. Aż wreszcie dziś ktoś napisał na forum dla insiderów, by spróbować je pobrać ręcznie i ręcznie zainstalować, jeśli nie działają przez Windows Update. No więc otwieram przeglądarkę, wybieram ręczny download i … lipa. Ale tutaj szybko wpadłem na hipotezę, że pewnie coś się zmieniło w ActiveX-ach, że IE w 10041 może być już bardziej rozwalone, bo zbliża się Spartan i … łatki do 10041 pobrałem uruchamiając do tego celu starszy Windows. Intuicja mnie nie zawiodła, tam nareszcie te łatki ściągnąłem za pomocą wtyczki zintegrowanej z IE. Potem odpaliłem te pliki na 10041 i jestem wreszcie “up to date”!  Powstało środowisko dla Visual Studio 2015 CTP 6 i Windows 10 Technical Preview tools.

image

SDK i narzędzia są w wersji wstępnej, przykładowo deploying na urządzenia z Windows 10 for phones jest wspierany na razie tylko na emulator. Zawiera on build 10030, nowszy niż ten, który trafił do niektórych posiadaczy Lumii. Aha, zainstalowałem full wypas Visual Studio 2015, co było błędem, bo przez to nie uruchamiały mi się emulatory z Windows 10 for phones.  Jakaś mądra osoba poradziła na stackoverflow by odinstalować emulator Android dostarczany przez Visual Studio. Pomogło! 

image

Oczywiście wątek platformy i narzędzi do “10” będę rozwijał, to spory temat. Natomiast na chwilę obecną dokonam podsumowania ostatnich newsów odnoście Windows 10. Pojawiają się nowe szczegóły odnośnie Spartana. Najpierw nieoficjalne, potem wyciekł build 10014 z tą przeglądarką (mamy nagranie wideo!), w końcu Microsoft oficjalnie podał pewne informacje. W Windows 10 będą dwie przeglądarki - domyślna Spartan oraz dotychczasowy Internet Explorer 11.

Wracając do 10041, to wiemy jak włączyć sobie jump listy w menu Start (ukryta opcja w rejestrze) i jak jest z Cortaną na inne kraje (nie ma obecnie swobodnego przełączania między językami, liczy się język podczas instalacji). Wyjaśniła się też niejasna sprawa z Windows Store (Beta), czemu nie wszystkim działa i nie wszyscy mogą mieć app-ki Office (trzeba mieć ustawiony format jako język angielski (US) w Region w panelu sterowania, jest też sposób na “naprawienie” aplikacji sklepu). Patrząc w przyszłość projekt Windows 10 to coś więcej niż Windows na duże ekrany i telefony, to ekosystem zawierający systemy także na inne klasy urządzeń m.in IoT czy przemysłowe. Na koniec dodam, że zmianie uległa terminologia. Nie będzie już aplikacji Windows Store, Metro, Modern, uniwersalnych, po prostu będą to “aplikacje Windows” (oczywiście nadal pozostają też  “aplikacje desktopowe Windows”).

Linki:

Jeśli chodzi o wersję na telefony, to też mamy trochę informacji.  Będziemy się cieszyć inteligentnym dzwonieniem objawiającym się w pokazywaniu pasujących podpowiedzi po wpisaniu części numeru. Mają też być “żółte strony” jak w książce telefonicznej, numery nie będą pochodzić tylko z naszych kontaktów.

Koniecznie należy wspomnieć o nowym sposobie płatności przez NFC wspomnianym na konferencji WinHEC. Telefon będzie używał technologii Host Card Emulation (HCE). W centrum notyfikacyjnym też zachodzą zmiany. Pojawiają się dwa nowe kafelki - Flashlight i Quick note!  Pojawiają przecieki odnośnie kolejnych funkcjonalności Cortany. Chcecie by śledziła Wasze przesyłki pocztowe? Mamy też nagranie z emulatora Windows 10 for phones pokazujące aplikacje do dzwonienia (udoskonalona) i wiadomości (nowa!).

Linki:

Brak komentarzy: