piątek, 23 października 2015

Windows 10 Mobile 10572 & Windows 10 10568

Jak zwykle mamy trochę nowości w temacie Windows 10.

Jeśli chodzi o wersję Mobile, to udało mi się wgrać na telefon ostatni build 10572. O ile reflashowanie do WP 8.1 oraz upgrade do 10572 poszły całkiem szybko i bez problemów, o tyle po instalacji, nawet po kilku normalnych restartach systemu, wychwyciłem kilka niedoróbek. Aplikacja kamery najpierw sypnęła mi błędem przy próbie zrobienia pierwszego zdjęcia, potem w ogóle telefon wszedł w stan zawieszenia z dziwną zawartością ekranu, najpierw z szarymi kropkami, potem zieloną (musiałem skorzystać z resetu za pomocą bocznych przycisków). Czasami po zrobieniu zdjęcia na chwilę jego podgląd był pokazywany do góry nogami. W dodatku niewszystkie ikony były widoczne na liście aplikacji. Obyty z buildami preview uciekłem się, podobnie jak już niejeden raz, do zresetowania telefonu (reinstalacja aktualnego systemu do ustawień fabrycznych), co rozwiązało te problemy (no, może czasami na chwilę odwróci się podgląd po zrobieniu zdjęcia). Przy okazji domyślny układ kafelków zaczął przypominać ten z “10”-tki, a nie z WP 8.1 –:)  W nowym systemie (przesiadłem się z 10536.04, nie instalowałem 10549) moją uwagę zwróciła ciemna skórka zaaplikowana domyślnie w kalendarzu i programie pocztowym oraz aplikacja Skype Video (jak jej podamy numer telefonu to osoby znajace nasz numer zobaczą nas automatycznie na Skype, numer oczywiście nie jest publikowany) czy integracja wiadomości tekstowych (po polsku SMS-ów) z wiadomościami ze Skype.

W przypadku wersji desktopowej udało mi sprawdzić nieoficjalny build 10568, który skusił mnie nowymi, znacznie bardziej wizualnymi, notyfikacjami dla Skype. Należy też podkreślić, że od 10565 mamy integrację Cortany na desktopie z telefonem. Jeśli nie odebraliśmy połączenia w telefonie, dowiemy się o tym pracując na desktopie (w moim przypadku bardzo przydatna funkcja -;)). Mało tego z poziomu Cortany na desktopie możemy wysłać wiadomość tekstową do osoby z naszych kontaktów w telefonie, co też uczyniłem. Wystarczy powiedzieć “Send text message to xxx”, wpisać tekst (i wybrać kontakt, jeśli nie został rozpoznany lub powiedzieliśmy tylko “Send text message”) i po chwili zabrzęczy nam notyfikacja w telefonie, że wysłaliśmy wiadomość. W telefonie jest wszystko zapisane tak, jakbyśmy zrobili to za pomocą niego.

Linki:

Brak komentarzy: