sobota, 16 kwietnia 2016

BUILD 2016 - odc.3 (UAP, XAML, Xamarin)

Mały powrót do BUILD-a, 4 kolejne sesje związane z Windows i .NET.

Jeśli chodzi o uniwersalną platformę widać stopniowy jej rozwój i modyfikację. Nie ma tak spektakularnych zmian jak kiedyś, ale znajdziemy trochę pożytecznych nowości, a niektóre z nich sprawią nam wręcz radość jako twórcom. Ciekawie zapowiada się synchronizacja między urządzeniami niezależnie od platformy i wsparcie dla budowania rozszerzeń w oparciu o kontrakty (Edge tego używa).

Miłe drobne zmiany w XAML, jak wsparcie dla animowanych GIF-ów, łatwiejsza podmiana kolorystyki w kontrolkach danego typu, udoskonalenie CommandBar (m.in automatyczny overflow czy podawanie miejsca na labelki przycisków), zmiany z myślą o XBOX (m.in focusy, dźwięki), w pełni deklaratywne kontektowe menu, skróty klawiszowe, data binding wywołań metod i z rzutowaniem (nie potrzebujemy już nawet konwerter-ów), kontrolka TreeView (github, jak w Edge), nawigacja klawiaturą po Comboboxie, mocne wsparcie dla Ink, udoskonalenia w MediaPlayer, ItemsStackPanel. Mamy też efekty wizualne np. blur (co prawda trzeba napisać sporo dość kodu, nie to co kiedyś w Silverlight) czy niejawne animacje (demo z prostym kodem jak fajnie animować każdy element w gridzie jak zmieniamy rozmiar okna).

Prezentacja o Xamarin, hm… cóż jakoś mało odkrywcza, spodziewałem się czegoś znacznie więcej.

Cykl życia aplikacji - widać, że znów luzowane są reguły, że wolno coraz więcej. Podobać się może wykonywanie kodu w tle bez potrzeby tworzenia oddzielnego projektu z taskiem, wykonywanie w tle jak odtwarzanie audio bez linijki specyficznego kodu, tylko z deklaracją w manifeście (w Android jednak tak łatwo nie ma), możliwość przedłużenia wykonywania aplikacji lub jej usypiania o dowolną ilość czasu (jeśli stan energii lub user zezwoli na taką konfigurację). Niezabijanie od razu app-ki przy przekroczeniu zasobów to także objaw większego liberalizmu dla twórców.

 

Universal App Model Overview: What’s New in the UWP App Model

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

 

What's New in Windows UI/UX for Universal Windows Platform (UWP) Apps

image

image

image

image

image

CommandBar:  pozycjonowanie labelek do przycisków, auto overflow!

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Wywoływanie metod w data bindingu

image

image

image

nie trzeba już konwerterów

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

 

Cross-Platform Mobile with Xamarin

image

image

image

image

 

Universal Windows Application Lifecycle: From Activation and Suspension to Background Execution, Multitasking and Extended Execution

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Brak komentarzy: