poniedziałek, 18 kwietnia 2016

[DSP2016] Android prosto z poligonu odc.9 (językowa lokalizacja, ikona aplikacji)

Dziś odcinek wagi lżejszej. Zajmiemy się drobnymi, ale niezbędnymi sprawami.

Instalując app-kę na urządzeniu fajnie byłoby, aby jej nazwa oraz zawarte w niej napisy były zgodne z aktualnie ustawionym językiem w systemie. Na stronie  http://developer.android.com/training/basics/supporting-devices/languages.html znajdziemy wyczerpujące informacje  na ten temat. W źródłach wprowadziłem:

  • plik res/values-pl/strings.xml - polskie tłumaczenia domyślnych tekstowych zasobów w języku angielskim (res/values/strings.xml)
  • w kilku plikach *.java zmiany statycznych stringów na wartości tekstowych zasobów

W ramach tego drugiego punktu posłużyłem się dwiema wersjami kodu ładującego zasoby. Tam, gdzie było to możliwe podałem bezpośredni identyfikator (np. R.string.not_all_permissions_msg), tam gdzie potrzebny był koniecznie łańcuch znaków skorzystałem z postaci:

getResources().getString(R.string.search_songs)

W przypadku zasobów z parametrem definujemy je zgodnie z dokumentacją na stronie http://developer.android.com/guide/topics/resources/string-resource.html. Przykładowo u mnie wystąpiła fraza:

Uprawnienie %1$s nie zostało nadane.

W miejsce %1$s może zostać podstawiony dowolny string. W kodzie napis z parametrem możemy złożyć w następujący sposób:

String msg = getResources().getString(R.string.permission_denied_msg, "RECORD_AUDIO");

W Androidzie może podobać się sprawna podmiana napisów (i nazwy aplikacji) zaraz po zmianie języka w systemie, bez jego restartu.

Inną, nawet bardziej niezbędną sprawą jest podmiana domyślnej ikony aplikacji na swoją. Z obowiązującymi wytycznymi możemy zapoznać się na stronie https://www.google.com/design/spec/style/icons.html. Trafił mi się też post http://android-developers.blogspot.com/2013/07/making-beautiful-android-app-icons.html. Aby jednak dość szybko to zrobić skorzystałem ze stronki Android Asset Studio - Icon Generator - Launcher icons, która pozwala wygenerować zestaw ikon zgodny z obowiązującymi standardami.

To tyle na dziś.

P.S Załączam krótkie nagranie z działania app-ki, którego ostatnio zapomniałem udostępnić

Brak komentarzy: