sobota, 23 czerwca 2012

Informacje różne - WP8, TechEd (ASP.NET 4.5, jQuery Mobile)

Tym razem trochę różnych informacji na temat Windows Phone oraz aplikacji webowych.

Windows Phone 8

Shawn Wildermuth po WP Summit zwrócił uwagę także na nowe możliwości odnośnie tasków w tle

  • wykonywanie tasków w tle przez cały czas
  • komunikacja między aplikacjami

oraz pokazuje wpisy z twittera od teamu WP wskazujące na 90-95% binarną i kodową kompatybilność pomiędzy Silverlight na WP 7.5 a aplikacjami XAML na WP8.

TechEd

Tym razem rzuciłem okiem na prezentacje związane z ASP.NET:

Część z nich obejrzałem, część tylko przejrzałem, bo wydała mi się w pewnym stopniu wtórna, do tego co już obejrzałem kiedyś, do niektórych powrócę w razie potrzeby…

W każdym razie z gąszcza informacji wyłowiłem kilka, które chciałem utrwalić i one znajdują się poniżej.

Krótkie podsumowanie wprowadzanych nowości w ASP.NET 4.5

B_Przechwytywanie

Async zaczyna rządzić wszędzie - tutaj w Web Forms -Uśmiech (w MVC oczywiście też)

image

image

ASP.NET MVC 4 domyślnie używa input type=”date” dla dat

yepnope - warunkowe ładowanie

image

<a> z contentem w HTML5

image

jQuery Mobile w ASP.NET MVC: można mieć też 1-stronicową aplikację z wieloma stronami (lokalną nawigację z jQuery Mobile widziałem już przy natywnych aplikacjach HTML w PhoneGap, ale w sumie czemu czasem tego nie zastosować przy aplikacji webowej?)

image

Lokalna nawigacja (z wykorzystaniem Knockout)

Przechwytywanie

Brak komentarzy: