czwartek, 9 kwietnia 2015

Windows 10 - tuż przed piątkowym uderzeniem

Jutro w piątek ma się pojawić nowa publiczna odsłona Windows 10 for phones na znacznie większą ilość urządzeń. Mamy też przecieki ze screenshotami. Pokazują:

  • nowe UI do przełączania aplikacji z 4 pozycjami na ekranie
  • nowe opcje do edytowania maila (niczym z Office, co wydaje się mobilnym widokiem nowej app-ki z desktopowego buildu 10051)
  • nawigator plików bardziej zbliżony do wersji desktopowej
  • wprowadzenie liter dla dysków dla zewnętrznych nośników np. kart MicroSD

Zwraca uwagę jasna kolorystyka oraz nowy datapicker w postaci …. popupu z przewijanymi kolumnami!  Stylistycznie przypomina mi to jakby pickera z iOS.

Nie jest to ściema, bo ostatnio w desktopowej “10”-tce w aplikacji do alarmów napotkałem na taki właśnie time picker, a także niestandardowy picker do wyboru dźwięków z systemu (potwierdza to niejako inspirację pickerami iOS, ten picker oprócz listy ma też linka otwierającego desktopowe okno wyboru plików).

Linki:

Na koniec bonusowa dygresja o baterii na laptopie. Od buildu 10036 miałem problemy z instalacją z ISO (“something went wrong” przy zakładaniu konta), w upgradowanej wersji 10041 nie chciał działać Windows Update jak należy, o czym kiedyś pisałem. Wreszcie ktoś niedawno w sieci odkrył, że dzieje się tak przy rozładowanej baterii (mimo że korzystamy z gniazdka). Windows 10 wchodzi wtedy w tryb power safe. Rozwiązanie jest proste - wyjmujemy rozładowaną baterię i system działa w pełnej krasie. Powodzenie tej metody z powodzeniem sprawdziłem na 10051.

Brak komentarzy: