środa, 5 września 2007

WWF w .NET 3.0 - książka do poduszki -:)

Aby dobrze zrozumieć różnice między .NET 3.0 a .NET 3.5, nie trudno dojść do wniosku, że najpierw trza dobrze ugruntować wiedzę o .NET 3.0. Co może dać nam solidną wiedzę?

Na początek owszem można pobawić się samplami i poczytać fragmentami dokumnetację. Jednak czytanie szczegółowe dokumentacji najlepiej się sprawdza, gdy chcemy zgłębić jakiś szczegół, który jest nam w danym momencie potrzebny, natomiast jak technologia jest zupełnie nowa... Może jest to mało odkrywcze, ale gdy chcemy poznać całościowo jakąś technologię i mieć kompleksowe i jednocześnie dość wnikliwe spojrzenie, co można w niej zdziałać, nieraz szybciej i wygodniej można to osiągnąć siegając po książkę. Oczywiście, nie rezygnując z praktycznych prób podczas czytania jej. Takie przynajmniej jest moje osobiste zdanie (pod warunkiem, że zdążono wydać książkę do danej technologii).

I oto ok. 2 tygodnie temu natrafiłem na książkę Kenn Scribner Microsoft Windows Workflow Foundation Step by Step. Po jej przyczytaniu mogę powiedzieć, że bardzo mi się podoba sposób jej napisania. Konkretne omówienie aspektów WWF w logicznym ciągu myślowym z konkretnymi praktycznymi przykładami aplikacji.
Sporą część tych przykładów stworzyłem sobie w Visual Studio i sprawdziłem w praktyce. Co prawda przykłady w książce stworzone były z myślą o VS 2005 + WF extensions, ale ja użyłem do tego VS Studio 2008 Beta2 (z projektami ustawionymi na frameworka 3.0 - możliwość wyboru frameworka pomiędzy 2.0, 3.0 a 3.5 to użyteczna cecha nowego VS)

Natomiast nawiązując do tytułu posta, książkę czyta się bez zmęczenia, jednak niektóre jej treści lepiej jednak nie czytać w łóżku, bo wymagają pewnej koncentracji (np. korelacja instancji workflow, omówienie transakcji, itd). Nawet udostępnianie worklflow jako ASP.NET Web Service - chociaż zaumatyzowane w pewnym stopniu przez Visual Studio - rownież wymaga zachowania czujności w związku z użyciem dedykowanych aktywności i odpowiedniego ich skonfigurowania (sic!)

Brak komentarzy: